Kloka beslut

Sitter på golvet och ser hur lillprutten tar sig runt i cirklar. Nu jäklar blir det ännu mera fullt upp när han rör på sig.
Har varit ute och tagit en liten höstpromenad, skönt, jag älskar vädret så som det är nu. Då mår jag gott! Skönt att röra på sig, ska försöka komma ut på små promenader- för min egen skull- för att må bra. För att få andas.

Grannen berättade för mig idag att det har varit tjuvar här på gatan. Grannens cykel blev snodd och sedan hade de tagit sig in i ett garage. Jag tycker det är läskigt. Inte för att de skulle kunna sno saker, utan för att vetskapen om att det är någon som tar sig in där man ska vara trygg. Detta hälpte ju inte redan ångestfyllda lilla mig.
Men nu har jag verkligen bestämt mig för att visa hur stark jag egentligen är. Har fått höra i hela mitt liv att jag är en stark person, och jag tror nog att jag är det, så nu ska jag bara visa det för mig själv också. Mina nya motton för att fixa den här hösten är följande;

  • Dra ner på sockret och fettet! (hade tänkt det vilket som, men man får ju ångest av socker)
  • Lägga mig före 22.00 varenda dag, om det inte är något speciellt. Jag måste få sova ordentligt.
  • Tacka nej och inte vara med på allt.
  • Inte boka in flera saker på samma dag.
  • Röra på mig.. och de svåraste..
  • Inte stressa upp mig för varenda sak.

Vad tycker ni? Det låter väl klokt? Men det är lättare sagt än gjort ska jag tala om, när man är en person med hundra knyck i farten. Men det är ju så jag trivs, men inte min kropp.


Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Tack för dina kommentarer, du är bra fin du! :D



Tycker din lista låter väldigt bra, se till att sambon får ta del av den så att han kan stötta dig genom att bla. påminna dig om dina punkter ;-)



Kämpa på gums!

2009-09-09 @ 20:28:48
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Tina

Låter superbra! Ska försöka skärpa mig med det mesta av de där jag med. Kanske kan stötta varandra? Jag går gärna med på promenader också, jag är ju ledig nästan varje dag i veckan! Kraaam

2009-09-09 @ 20:36:13
URL: http://stinsenprinsen.blogg.se/
Postat av: Therese Mc Donald

Bästa besluten som du någonsin kommit fram till..

Kör bara..



Bra..

2009-09-09 @ 21:59:39
Postat av: andrea

ville bara saga att jag alskar dig och att du ar den basta o vackraste vannen man kan ha, sa det sa...

karlek ea.

2009-09-09 @ 23:35:46
URL: http://lifeofandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0