Småbarnsföräldrafällan

Har precis kommit hem från en mysig tjejstund med så god citron/lime paj. Bra kvällsmat Johanna!! *hihi*
Nu ska jag slappna av bredvid min älskling, som jag helt glömt bort den senaste tiden, senaste  2½ året känns det som, sen Noah föddes. Det är så typiskt småbarnsföräldrafällan. Man sätter barnen och allt annat först, och så är sambon så långt borta att man kommunicerar nästan via barnen. Klart att jag vill ha skratt, mys och ett sätt att leva vardagen på utan att man hugger på varandra och blir sur över småsaker.

MEN det är så att mina känslor styr ju över mig, inte jag över dom. Och jag tror att det är tröttheten, brist på den egna tiden och tärandet på psyket med uppfostringen av barnen som gör att man blir irriterad på varandra och glömmer bort hur viktigt det är att man har det bra i sin relation. Så mitt nya motto är att satsa mer på förhållandet. Hur det ska gå ihop med jobb som snart börjar och pluggande, vet jag inte, men jag bara måste.
Det kanske ni också måste?

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack för en trevlig kväll! Var skönt att träffas!

Jag måste oxå bli bättre på att ta hand om min och H relation! Jag är bara så himla trött..men jag får ta mig i kragen och försöka ändå! Känns som om att den enda kommunikationen som vi har är tjat på varandra!:(

Det mesta står väl jag för....antar jag!

Jaja, får väl ta och lägga mig nu....

Ser verkligen fram emot loppisen!!!

Puss på dig vännen min!!

2009-10-08 @ 21:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0