Kanelbullens dag

Jovisst. När det är kanelbullensdag är det jag som är i full gång med att baka. Ta upp bullar från frysen må funka vid en vanlig fika, men den här dagen ska det vara rykande FÄRSKA bullar. Joel vaknade ur sin fyllekoma med doften av nybakade bullar... Det kan ju vara himmelriket, men också en riktig måilla resa. Jag varken hörde eller såg något utav det. Han fick med sig en hel påse till arbetskamraterna på jobbet, kanske dom uppskattar det bättre? (samboskrälle)

Idag verkar det som att solen och regnet ska samsas om dagen, så det är bara hålla god min, ta på sig kläder och kånka ut. Så får man ju hoppas att man har turen med sig och är ute den stunden solen är framme. Hoppas min lilla snäcka följer med ut så jag har någon att luta mig mot när energin är slut. Fast.. den energin jag fick av tjejerna igår kanske räcker hela dagen. Det var så mysigt, måste planera in snart igen.
I eftermiddag/kväll är det hård pluggning som gäller. Nu är det bara 4 dagar kvar till provet. Hur ser eran söndag ut?
KanelbulleKram

Kommentarer
Postat av: Emma G

Du är så snabb johanna! Har funderat på bak men absolut inte kommit så långt än! Har inget bra recept heller...du får gärna dela med dig med ditt... :-)



Kram

2009-10-04 @ 11:15:49
Postat av: Emma

Här är det böckerna som gäller också! Fikar här med men det råkade bli en morotskaka istället för kanelbullar - är så sällan jag hinner baka nu så det är bara roligt att få göra något sådant!

Hoppas du får en bra dag i solglimtarna!

/Emma

2009-10-04 @ 12:41:37
URL: http://lulockballon.blogspot.com/
Postat av: sofia h

Ville bara säga att du är underbar!! Tack för idag! PUSS

2009-10-04 @ 16:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0