Diskutera mera

Jag älskar min sambo in i döden.
Men vi diskuterar ibland, precis som alla andra par gör. Och det är inga allvarliga saker, utan mer om det praktiska och saker runt vår vardag. Jag tror att diskussioner är bra, att man tycker olika och får resonera sig fram till ett gemensamt beslut. Jag tror att diskussioner för varandra närmre och att man själv får ett nytt sätt att tänka på saker och ting.

Jag avskyr bråk! Man blir hetlevrad, tänker inte efter och kastar bara ur sig en masa gojja. Stämningen är dålig och man bli isande kall. Jag ska alltid känna att jag erövrar våra bråk. Jag ska ha sista ordet, och det är sällan jag använder mig av ordet förlåt.
Vi började en diskussion förut, som lätt hade kunnat övergå till ett bråk, men jag bara kände-jag orkar inte, jag orkar inte. Vi har så mycket annat runt omkring oss som vi tänker på och sätter i fokus, så bråk är det sista vi behöver just nu.

Men... så är det ju en sak som är ännu värre. Att hålla inne med saker man vill ta upp, att skjuta på bråk för att det inte riktigt är tillfälle. Det kan få en att tillslut bubbla över eller att tom, som jag har vart expert på, gå och grubbla på det läge och sen skjuta ifrån sin partner.
Så diskutera mera, men bråka för guds skull inte.
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0