yr i mössan

Ibland blir det bara för mycket. Det rinner liksom över. Stod i köket förut och hade hundra bollar i luften samtidigt. Jag matade Eddie, torkade ur kylskåpet och bakade en banankaka samtidigt. När jag nästan var färdig kom jag på att kag skulle tvätta, så jag sprang runt och letade efter mer tvätt, satte på en maskin, diskade, kokade ris, gjorde kvällsmat och gjorde Noah i ordning för natten. Nacken, ryggen, halsen och huvudet värker.. och jag skulle behöva flera omgångar massage och avslappning.
Vad tror ni händer? Kakan brände jag eftersom jag glömde av den. Jag brände handen i ugnen eftersom jag var stressad och riset klibbade fast i grytan.
Ghhhhhhhhhhhhaaaaaaa... häjkonbäjcon.. Stress, stress. Jag tappar tålamodet och blir en dålig mamma och flickvän. Jag blir crazy av alla saker som bara ligger och drösar, men blir fan helt dum i huvudet utav att ta hand om allt. Som pricken över iet är Noah fortfarande skogstokig och gör allt för att reta mig.
Gode gud, skänk mig kraft! Jag tycker att jag försöker vara posetiv så länge det går.

Det hjälper inte att säga; Lilla Johanna, man mår inte bra av att sressa och hålla på..och bla bla BLA! Jag vet, jag fattar! Stress är dåligt, jag behöver inte göra allt, jag ska bara vara en bra mamma- that´s it. Och när jag tänker på det, prioterar jag om i typ 2 dagar, gör listor, tar det lugnare och tänker att detta nya blir nog bra. Men sen kan jag inte leva så. Det är inte jag. Det gör mig stressad om nåt.
Denna onda cirkel, hur gör man?

Kommentarer
Postat av: Therese Mc Donald

Vill du ha ett förslag på hur man helt ändrar sitt liv, tänk och prioriteringar?

2009-11-02 @ 06:40:13
URL: http://www.mama.nu/blogg/thereses-blogg/
Postat av: Emelie

Jadu, om jag det visste.... Knepet är antagligen att släppa på alla måsten, men hur lätt är det???



Om man har influensa nu så har man till 90% sannorlikhet svininfluensan, eftersom att det är den som går nu, enligt tanten på sjukvårdsupplysningen.

Hugo har typiska influensasymptom, hög feber, hosta, ont i halsen, ont i huvudet ont kroppen och jättetrött, inte alls nice... =( Tack gode att jag hann vaccinera mig förra veckan!!!!



Japp, jag pratar nog ganska likt någon från Borlänge, Borlänge ligge 10 mil söderut o det är dit man åker om man vill gå i affärer, nördigt va? =)



PUSS

2009-11-02 @ 16:25:14
URL: http://emeliepernille.blogg.se/
Postat av: Helena

Mitt råd "det reder upp sig framåt kvällen"!!

2009-11-02 @ 20:00:11
Postat av: Anonym

Hallååå!.....coola ner. Bästa mamman är du ju när du är närvarande med dina goa killar inte när du bakar, tvättar, städar etc..njut av varandra å ta´t lugnt med allt görande å ta istället vara på "varandet"!:) Kramelikram!

2009-11-03 @ 13:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0