Rymdkalendern

Första December närmar sig, och det betyder inte bara en ny månad, utan också julkalendern på tv. Oj så viktig den är!! De senaste åren, bortsett 2006, har den varit riktigt jävla usel! Det har vart mycket "onaturligt", rymdtema och spaceade figurer.  Det har inte vart ett gnutta snö på julkalendern ens, utan en inredd studio med några gamla, avdankade skådisar. H A L L Å !
En julkalender ska vara mysig, riktigt julig med snö och juldetaljer. Och det ska vara barn som medverkar, och den ska framförallt vara barnvänlig. Håller ni inte med?
Såg precis reklamen inför årets julkalender, och det är samma jävla skit som förra året. Overkligt, onaturligt och absolut INTE juligt. Så jag tänkte jag skulle dissa hela skiten redan innan de börjat, MEN sån julkalenderfreak som jag är, måste jag iaf se ett avsnitt så jag kan klaga lite mer.

Tacka vet jag julkalendrar som Sunes jul, Ture Sventon,Pelle Svanslös och Lassemajas Detektivbyrå.
Vilken/a julkalendrar är era favoriter???


Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag älskar Trolltider och Mysteriet på Greveholm :D

2009-11-24 @ 10:34:25
Postat av: mia

Har också funderat mkt på julkalendern.. Hade verkligen hoppats på nåt mysigt! Mina favoriter e jul i kapernum, sune, pelle svanslös.. Vilka har det varit mer? Har Narnia varit julkakender??

2009-11-24 @ 10:37:03
Postat av: Maria

Mina favoriter är Sunes jul, julpussar och stjärnsmällar och liv i luckan med Staffan å Bengt. Trolltider tyckte jag va lite otäck, drömde lite mardrömmar efter den...

Emma har tittat på Pelle Svanslös på DVD och tycker att Björn Kjellman är så söt som Pelle.

Håller tummarna för kvalité i år, Kalendern är inhandlad och vet inte hur många gånger Emma har frågat NÄR man ska öppna första luckan!?

2009-11-24 @ 10:46:49
Postat av: Lena

PRECIS min åsikt!!!



Såg reklamen jag också och tänkte att det är bara skit...jag gillar när det är snö, mys och lite mer saga över det hela och någonstans tror jag även barnen gillar det mer.



Men jag ska som du se de första avsniten för att avgöra om jag hade rätt eller inte...svårt att döma när man inte sett det riktigt!



Fick ett brev idag...;)

Tack underbara, goa, Johanna! Du gjorde min dag idag, tack så jättemycket! =)

Det värmde nåt så otroligt att du tänkte på mig och gav mig ett likadant!!!

Så snyggt!!!



Kram kram!!!

2009-11-24 @ 11:41:45
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: sofia

min favorit är och kommer alltid att vara SUNES JUL!! jag brukar ta fram och titta på den om den vanliga julkalenderns suger (vilket den gjort nu i många år..)

men likt förbannat kommer jag sitta där och titta på skiten och banna den för att den är värdelös.. =)

2009-11-24 @ 17:54:28
URL: http://sofiakarlsson.blogg.se/
Postat av: Theza

Bästa julkalendrarna måste vara Sunes Jul och Ture Sventon vet inte om det har med att man själv var liten då de gick eller om det helt enkelt var bättre julkalendrar då???

2009-11-24 @ 21:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0