Jullängtan

Jag har smugit in julen idag..några kuddar, röda lyktor och så en gardin i Noahs rum. Är det för tidigt?
Jag längtar som en tok. Snart, snart.. då åker julen fram. Håller på att rota fram lite julmusik. Jag är en riktig klassiker som vill ha "O helga Natt", "Nu tändas tusen juleljus" och "Happy New Year". Min farfar brukar alltid sitta i sin svarta läderfotölj med ett glas..ja vad det nu är... och spela samma skivor, år efter år. Det är verkligen jul för mig!

Samma som att vi alltid äter mat efter Kalle Anka (som resten av Sverige), och vi har alltid samma saker på julbordet. Det klassiska, och sen laxtårta, ostbricka och kantarellomelett. *kurr*
Att man får en julklapp på morgonen. Att mamma och min syster kommer på julfrukost.
Och att tomten alltid kommer så jävla sent!
Vad är jul för er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0