Jag gjorde det!

Varje dag så dör någon i min närhet. Varje dag får jag hjärntumör, bröstcancer eller bara trillar ihop och dör. Varje natt när jag ska somna bryter det sig in någon i vårt hem och har ihjäl oss, eller så dör jag i sömnen.
Jag spelar alltid upp det värsta scenariot framför mig-hela tiden. PANIKÅNGEST. Men jag jobbar på det, jag slåss med mina svarta demoner och onda drakar, varje dag.

Jag har inte vågat vaccinera mig eftersom jag läste i en tidning för någon vecka sedan, att några, typ två eller tre, som vaccinerat sig drabbats av andnöd. Jag själv fick nästan andnöd när jag läste det.
Så vankade jag av och an i morses med tryck över bröstet, yr i huvudet och svårt att andas. (panikångesten)
Sen tänkte ja att Näääääää, den där sablans jävla demonen ska inte ta över mig och göra mig rädd. Så jag tog bilen, och tog flera omvägar eftersom jag tvekade av och an, och kom sen i alla fall fram till vårdcentralen. Och sen gjorde jag något som jag är stolt över. Jag vaccinerade mig trots att jag var rädd. Inte rädd för sprutan eller så, utan för att jag skulle få andnöd. Men jag trotsade mig själv och gjorde det ändå. Och bara det gör mig till en vinnare!
Nu har jag ju haft andnöd tusen ggr idag enligt mig själv och imorgon kommer jag säkert inte kunna andas alls, men jag gjorde det ändå och det är jag glad för.
Vad gör ni, eller har gjort för att övervinna en rädsla, eller slåtts med  en liten jävel som gör er rädda?


Don´t you mess whit me you panikångest där! Jag slår tillbaka nu..


Kommentarer
Postat av: Maria, Adams mamma

Skitbra gjort! Jag tänker på (när alla andra säger att de inte vaccinerar sig utan att det är bättre att få flunsan) att OM man inte skulle vaccinerat sig och blivit sjuk och kanske RIKTIGT sjuk då är det minsann försent att ångra sig och vaccinera sig...då skulle jag få andnöd vill jag lova! "Jag" har vaccinerat hela min familj och är stolt, glad och trygg med det!!! Sen får alla säga vad de vill!



Ja, tänk va våra små killar vuxit, så kul att se Eddie, vilken liten buse!

Kram till dig Johanna

2009-11-17 @ 21:49:54
Postat av: Lena

Det är bra!! Du är starkare än ångesten!!!



Fortsätt slåss så ska du se att ångestens styrka minskar och du blir starkare och starkare! Jag tror på dig!!!



Förstår om du har ont i armen, det fick typ ALLA jag har pratat med! Inge roligt men slipper man feber får man vara tacksam!



Kram på dgi!

2009-11-18 @ 15:46:39
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0