Vita eller färgade måntro?

Vi är i desperat behov av handdukar här hemma. Badlakan och små handdukar. Vi har typ 2 små handdukar och 3 ok badlakan som tändigt entrar tvättmaskinen, och som inte ens hinner ha en egen plats i skåpet utan direkt behöver användas.
Jag är hur som helst på jakt efter ett tjog. Några tips om bra handdukar? Jag vill inte ha några skithanddukar som luddar av sig, krymper i tvätten och har svårt att suga upp vatten.
Har hållt i handdukar "Sir Henry" från Hemtex, men tvekat.
Jag skulle vilja ha vita handdukar och badlakan, men då räcker det väl att man tvättar av sig sminket en gång så ser ela handduken sketen ut, eller?

FRÄJEN Badhandduk
De här är nya från http://ikea.se . Men håller de i kvaliten?


Kommentarer
Postat av: Lena

Oh, svårt med handdukar!



Vi kör mycket med Hemtex handdukar "Living", fick ett nytt set i julklapp av Magnus nu också!!!



Men man ska inte använda sköljmedel med handdukarna för då är uppsugningsförmågan sämre. Så vi tvättar med tvättmedel och torktumlar dem.



Priserna hos dem känns också väldigt ok, det bästa är att inhandla under deras 50%-perioder som kommer titt som tätt...



Skitsnyggt med vita/ljusa handdukar men det är lätt att de ser solkiga ut efter några tvättar. Då ska man tvätta dem med lite klorin då och då vilket blir ett projekt i sig så jag föredrar färgde av den anledningen. Men annars skulle jag nog bara ha vita...=)



Har också hört en del som köper Jysks handdukar, som är en aning billigare än Hemtex. Jag har aldrig provat men är sugen å att prova just för prisernas skull...



Kram kram!

2009-12-25 @ 20:14:17
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Vi har många haddukar från H&M just nu (jag byter ofta) de är nog de bästa jag har haft (förutom de från lexington och gant då, men det är ju en annan prisklass) H&M har också små "tvättlappar, jag har dem i grått, för att just tvätta av mig sminket med (torka av)



PUSS

2009-12-26 @ 10:38:58
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Liljefeldt

tänkte skriva det samma som petra, de små handdukarna som man kan köpa både på hm och åhlens. Perfekt för smink, och billiga!

2009-12-29 @ 17:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0