uppdatera mig inte

Som jag skrev häromdagen så är det bra att man blir uppdaterad via tv och tidningar, MEN jag är inte en av dom som vill se på nyheterna. Jag får ångest när jag ser nyheterna, för det handlar alltid, alltid tråkiga saker. Hur orolig man ska var för svininfluensan (som nu toppar min ångestlista), hur dåligt med jobb det finns och om det kommer mer varsel, vem som blivit helt oskyldigt mördad bara sådär och om allt krig och all svält. Jag får ont i magen och blir bara orolig. Om jag ser nyheterna innan jag går och lägger mig, ligger jag vaken och funderar över det som sagts och så får jag ångest. Därför väljer jag bort nyheterna och tidningar. Är det fel av mig? Är de själviskt att inte vilja höra på det som är viktigt och dåligt?

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Jag är precis i samma sits! :S

2009-08-29 @ 15:05:06
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Emelie

Men vet du om du får influensaliknande symptom ska du ringa vårdcentralen och be om Tamiflu som lindrar influensan upp till 70%, om du säger att du tillhör en "riskgrupp"(typ gravid) så nekar de dig inte(såg inte att jag sa det...=))

Just ja, inom 48 timmar från första symptom måste du ta Tamiflu!!!!

2009-08-31 @ 19:56:54
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0